قبل از شروع کسب و کار اینترنتی به این موارد توجه کنید!
بارها سوال شده که قبل از شروع کسب و کار اینترنتی باید چکار کنم؟به چه مواردی دقت کنم؟چه سوالاتی را جواب بدهم؟ و چه مشکلاتی را برای خودم حل کنم؟
در این پست یک سری نکاتی را آماده کرده ایم تا شما با دانستن آنها بدانید که میزان ریسک این کسب و کار اینترنتی چقدر است و احتمال موفق شدن شما در این کسب و کار به چه میزان است.
البته که این نکات نمیتواند دقیق به شما چیزی بگوید و این خود شما هستید که میدانید آیا این کسب و کار مناسب شما هست یا خیر!
منابع فعلی شما چیست و شما چه چیز هایی در حال حاضر دارید؟
قبل از شروع کسب و کار اینترنتی شما باید دقت کنید که آیا پس انداز کافی تا رسیدن به درآمد معقول سایت دارید؟چقدر در این کار مهارت دارید و آیا مهارت های شما کافی است؟آیا با اشخاص یا سازمان هایی روابطی دارید(برای کسب و کار هایی که نیازمند روابط میباشد)؟
برای این کار شما باید یک لیست از کلیه ی دارایی ها و همه چیز هایی که در اختیار دارید تهیه کنید تا ببینید تا چه حد میتوانید پیش بروید.مهم ترین دارایی شما در شروع کسب و کار اینترنتی و در طول میسر علاقه و پشتکار شماست یعنی باید ببینید چقدر حاضرید سختی های این مسیر را تحمل کنید.سختی های کسب و کار اینترنتی کمتر و آسان تر از کسب و کار سنتی نیست!کسب و کار اینترنتی هم سختی های خود را دارد فقط نوع آن متفاوت است.ولی تفاوت این سختی ها با کسب و کار سنتی در این است که خیلی شیرین هستند!!!
در طول این مسیر به چیزها و یا چه کسانی نیازمندید؟
وقتی که منابع ما مشخص شد حال باید ببینیم که نیازمندی های ما در این مسیر چیست؟ما باید قبل از شروع کسب و کار اینترنتی دقیقا بدانیم که نیازهای ما چیست تا در طول مسیر از خیلی از مشکلات آسان عبور کنیم.البته که حتما مشکلات ناشناخته در طول مسیر منتظر ما هستند ولی ما باید تا حد ممکن این مشکلات را شناسایی کنیم.
نیازمندی های شما میتواند شامل:دفتر کار،خط تلفن اختصاصی ، همکار ، یک مهارت خاص یا….. باشد که شما باید آنها را مشخص کنید و هر چه در مسیر جلوتر میروید این لیست را باید تکمیل تر کنید.شما چه مشکلی را حل میکنید؟به چه کسانی کمک میکنید؟مشتریان شما چه کسانی هستند؟
این مقاله را حتما مطالعه کنید:
مهم ترین دلایل شکست فروشگاه های اینترنتی چیست؟
این خیلی مهم است که بدانید مشتریان شما دقیقا چه کسانی هستند و برای چه کسانی محتوا تولید میکنید و محصول شما چه خریدارانی دارد؟
از طرفی باید بدانید که شما چه مشکلی را حل میکنید؟مثلا دیجی کالا مشکل عدم توانایی مقایسه محصول، عدم توانایی بازگشت کردن محصول در صورت نارضایتی ، پشتیبانی و …. را حل کرده است…
شما باید بدانید که دقیقا چه مشکل یا مشکلاتی را حل میکنید و آیا مردم حاضر هستند برای این مشکلات پول پرداخت کنند؟آیا با فرهنگ جامعه ی مشتریان شما سازگار هست؟ اگر جواب شما مثبت است باید بگویم که تقریبا شما کسب و کار موفقی را شروع کرده اید ولی فقط شروع کرده اید!!!
رقیبان شما در حال حاضر یا در آینده چه کسانی هستند؟
در بخش آخر قبل از شروع کسب و کار اینترنتی شما باید بدانید که قرار است در بازار با چه کسی یا کسانی رقابت داشته باشید.
ممکن است اگر ایده شما خیلی خاص باشد در ابتدای راه رقیب آنچنانی نداشته باشید ولی بالاخره در طول مسیر برای شما رقیب یا رقیبانی پیدا میشوند که شما باید برای رقابت با آنها برنامه داشته باشید
اگر هم در حال حاضر رقیبی در بازار کار شما را انجام میدهد باید بررسی کنید که: اندازه ی بازار چقدر است؟رقیب چقدر از بازار را گرفته؟ شما چقدر از بازار را میخواهید بگیرید؟ که البته این موارد را در یک مقاله بصورت مفصل توضیح خواهیم داد.
پاسخی بگذارید